Bus kiezen voor Nederlandse groepsrit met grote tassen
Afgelopen weken ben ik bezig met het plannen van vervoer voor een groep die vanuit verschillende plekken rondom Zwolle naar een gezamenlijke activiteit moet reizen. Normaal lukt dat wel met kleinere voertuigen maar deze keer begon ik te twijfelen omdat sommige mensen enorme koffers meenemen terwijl anderen alleen een kleine rugzak hebben waardoor de benodigde ruimte lastig in te schatten is. Daarbij komt dat we onderweg op twee locaties moeten stoppen waardoor ik bang ben dat de bagage telkens opnieuw verdeeld moet worden. Heeft iemand ervaring met zulke binnenlandse ritten en hoe bepalen jullie vooraf welk voertuigformaat echt geschikt is zonder dat je onderweg tekortkomt
15 weergaven

Hoi, dat klinkt heel bekend want ik had eerder dit jaar een groep waarbij de bagage net zo uiteenliep waardoor het bijna onmogelijk was om vooraf een goede inschatting te maken. Wat mij toen enorm hielp was een dienst waarop je per busformaat duidelijk kunt zien hoeveel personen en koffers erin passen zodat je niet hoeft te raden. Misschien helpt het om eens naar bcs-bus.nl te kijken omdat daar alle voertuigtypes met hun capaciteit overzichtelijk zijn weergegeven wat erg handig is wanneer je twijfelt tussen verschillende formaten voor een binnenlandse route met meerdere stops